Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Шулья Л. Ч.

Дата: 18 октября 2021 в 14:51, Обновлено 9 октября в 09:44

Дзяржаўная установа адукацыі

“Парплішчанская сярэдняя школа Докшыцкага раёна”

План-канспект

урока матэматыкі

па тэме

“Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме

 “Рацыянальныя лікі””

   6 клас

Падрыхтавала ШульяЛ.Ч.,настаўнік матэматыкі

Тэма: “Абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме “Рацыянальныя лікі””

Мэта: абагуліць і сістэматызаваць веды вучняў па тэме “Рацыянальныя лікі”.

Задачы:

    • абагульніць і сістэматызаваць уменні і навыкі выканання дзеянняў з рацыянальнымі лікамі; арганізаваць сумесную дзейнасць, накіраваную на прадметны вынік;
    • развіваць: творчасць, кемлівасць вучняў; культуру мовы; пазнаваўчую актыўнасць;
    •  выхоўваць пачуццё калектывізму,  пачуццё ўпэўненнасці ў сабе і сваіх таварышах і адказнасці за сваіх таварышаў;  фарміраваць цікавасць да вывучэння матэматыкі.

Формы навучання: індывідуальная, франтальная.

Метады і прыемы навучання: практычны, самаправерка.

Забеспячэнне ўрока: камп’ютар, мультымедыйная презентацыя, карткі з заданнямі, тэставыя праверачныя заданні.

Ход урока

І. Арганізацыйна-матывацыйны этап

ІІ. Праверка дамашняга задання

№ 290 Колькі гадоў маме? (35)

Якім дзеянем вы знайшлі яе ўзрост?

№ 289(в)

У якім з ураўненняў адказ атрымаўся адмоўным  лікам? Колькі атрымалася?  (-1,2)

Якое дзеянне вы прымянялі для выканання ўсіх ураўненняў? ( дзяленне)

( адказы двух другіх –(0,25 і 1 )

ІІІ. Актуалізацыя апорных ведаў (літара А)

Перад вамі рад лікаў:

25, -11, 0, 7,5, -8, -23, 609, 8,-5, 0,5, 12, 1/8.

Як называецца мноства , якое ўтвараюць гэтыя лікі?

Згрупуйце дадзеныя лікі па пэўных прызнаках:

а)-адмоўныя;

-дадатныя;

-неадмоўныя;

-недадатныя;

 -неадмоўныя і недадатныя;

-супрацьлеглыя.

б) – натуральныя;

-цэлыя;

-дробавыя.

IV. Паведамленне тэмы ўрока. Сумесная пастаноўка задач ўрока.

На папярэдніх уроках мы працавалі з рацыянальнымі лікамі. А што мы ўмеем рабіць  з рацыянальнымі лікамі? (складаць, аднімаць, множыць, дзяліць, параўноўваць).

 А чым мы будзем сёння займацца на ўроку? .  Мы павінны паўтарыць тэарытычны матэрыял  па дадзенай тэме, адпрацаваць практычныя навыкі дзеянняў з рацыянальнымі лікамі ,  тым самым падрыхтавацца да кантрольнай работы.

Сёння ў нас незвычайны ўрок. Мы правядзём яго ў форме гульні “Адгадайка”.

Чароўны сундук: Як вы думаеце, што я сюды палажыла)….

 Вам неабходка адгадаць што знаходзіца ў сундуку. Я буду даваць вам  падказкі ў выглядзе літар, з якіх вы потым зможыце скласці слова. Заданні я прапаную вам па тэме  “Рацыянальныя лікі”.

V. Практычнае прымяненне атрыманых ведаў

Вусныя практыкаванні (слайды)  (літара І)

  1. Колькі цэлых лікаў размешчаны на каардынатнай прамой паміж лікамі -6 і 5? (10). Якія лікі называюцца цэлымі?
  2. Размясціце лікі ў парадку нарастання 1,5, -10, 0, -0,2, 3  (-10, -0,2, 0, 1,5, 3). Сфармуляваць правілы параўнання лікаў.
  3. .Знайдзіце значэнне выразу -4,3-0,43  (-4,73).Правілы складання і аднімання рацыянальных лікаў.
  4. Рашыце ўраўненне х-4,6=-9,3          (-4,7)
  5.  ІхІ +0,22=0,3                                      (х=0.08 або х=-0,08) .

Азначэнне модуля.

  1. Знайдзіце суму ўсіх цэлых лікаў, размешчаных паміж лікамі -3,5 і 5 (4)
  2.  Вылічыце прымяніўшы законы множання 0,25*(-125)*(-4)  (125).

Сфармуляваць законы множання рацыянальных лікаў.

  1. Размеркавальны закон множання 5,4*(-1,2)+4,6*(-1,2)    (-12)
  2. Вылічыце зручным спосабам 1 4/13*(-2,5)*-13/17*0,4     (1)
  3. Параўнайце -7 і (-7)

Рашэнне ўраўненняў (на выбар) (слайд)  (літара Э)

а)-3х=1/12 (5-6 балаў)

б) –(-(-3,5))+а=-14+1/2 (7-8 балаў)

в)( ІхІ-3,401) -2,15=-4,9 (9-10 балаў)

Хвілінка адпачынку

Чатыры вучні атрымоўваюць: лікі 75 і 25 і знакі арыфметычных дзеянняў + і -. Пастроіцца так каб атрымалісь лікі -50,100, -100

Рашэнне задачы (стар 115 №10) Адказ: 40,2   (літара Р)

Тэст   (слайд)         (літара Х)

1. Значэнне сумы -5,4+(-3,5) роўна 

              а) 8,9           б)  1,9          в) -8,9         г)-1,9.

 

2. Значэнне сумы 4,6+(-2,2) роўна  

              а) 6,8          б)  2,4          в) -2,4          г)-6,8

 

3. Выканайце адніманне -2,6-(-1,4)    

              а) -4            б) -1,2         в) 1,2            г) 4

 

4. Здабытак  -4,1 · (-5)  роўны     

              а) 20,5         б) -23,5       в) 23,5           г)22,5

 

5. Дзель лікаў  -3,6 : (-1,8)  роўна   

              а) -0,2         б) 2              в)-0,5            г) 0,5

 

6. Рашэннем ураўнення  х+3,8 =-12,7 з’яўляецца лік 

              а) 16,5         б)-16,5         в) 1,1           г) -1,1

 

7. Рашэннем ураўнення  7,1: у = -0,71 з’яўляецца лік

                а) 100        б) -10            в) -100         г) -0,1

 

8. Значэнне выразу  -4,04 · 1,5+ 3,2:0,8 роўна

           а) -2,06      б) 10,6          в)10,06         г)-10,06.

 

Ключ да тэста (слайд)

1

2

3

4

5

6

7

8

в

б

б

а

б

б

б

а

 

VІ. Дамашнее заданне

    Стар 118, №15,17

VІІ. Падвядзенне вынікаў урока. Рэфлексія

    Наша падарожжа падыходзіць да завяршэння.

    Калі ласка, падзяліцеся з намі сваімі  думкамі  аб сённяшнім занятку (можна адным сказам). Вам для гэтага дапамогуць  словы:

 -Я даведаўся…

 -Я адчуў…

 -Я ўбачыў…

 -Я заўважыў, што …

 -Я спачатку спужаўся, а потым…

 -Мне цікава сачыць за…

 -Я зараз слухаю і думаю…

 

Дадаткі

Тэст

1. Значэнне сумы -5,4+(-3,5) роўна 

              а) 8,9           б)  1,9          в) -8,9         г)-1,9.

 

2. Значэнне сумы 4,6+(-2,2) роўна  

              а) 6,8          б)  2,4          в) -2,4          г)-6,8

 

3. Выканайце адніманне -2,6-(-1,4)    

              а) -4            б) -1,2         в) 1,2            г) 4

 

4. Здабытак  -4,1 · (-5)  роўны     

              а) 20,5         б) -23,5       в) 23,5           г)22,5

 

5. Дзель лікаў  -3,6 : (-1,8)  роўна   

              а) -0,2         б) 2              в)-0,5            г) 0,5

 

6. Рашэннем ураўнення  х+3,8 =-12,7 з’яўляецца лік 

              а) 16,5         б)-16,5         в) 1,1           г) -1,1

 

7. Рашэннем ураўнення  7,1: у = -0,71 з’яўляецца лік

                а) 100        б) -10            в) -100         г) -0,1

 

8. Значэнне выразу  -4,04 · 1,5+ 3,2:0,8 роўна

           а) -2,06      б) 10,6          в)10,06         г)-10,06.

 

Тэст

1. Значэнне сумы -5,4+(-3,5) роўна 

              а) 8,9           б)  1,9          в) -8,9         г)-1,9.

 

2. Значэнне сумы 4,6+(-2,2) роўна  

              а) 6,8          б)  2,4          в) -2,4          г)-6,8

 

3. Выканайце адніманне -2,6-(-1,4)    

              а) -4            б) -1,2         в) 1,2            г) 4

 

4. Здабытак  -4,1 · (-5)  роўны     

              а) 20,5         б) -23,5       в) 23,5           г)22,5

 

5. Дзель лікаў  -3,6 : (-1,8)  роўна   

              а) -0,2         б) 2              в)-0,5            г) 0,5

 

6. Рашэннем ураўнення  х+3,8 =-12,7 з’яўляецца лік 

              а) 16,5         б)-16,5         в) 1,1           г) -1,1

 

7. Рашэннем ураўнення  7,1: у = -0,71 з’яўляецца лік

                а) 100        б) -10            в) -100         г) -0,1

 

8. Значэнне выразу  -4,04 · 1,5+ 3,2:0,8 роўна

           а) -2,06      б) 10,6          в)10,06         г)-10,06.

 

Тэст

1. Значэнне сумы -5,4+(-3,5) роўна 

              а) 8,9           б)  1,9          в) -8,9         г)-1,9.

 

2. Значэнне сумы 4,6+(-2,2) роўна  

              а) 6,8          б)  2,4          в) -2,4          г)-6,8

 

3. Выканайце адніманне -2,6-(-1,4)    

              а) -4            б) -1,2         в) 1,2            г) 4

 

4. Здабытак  -4,1 · (-5)  роўны     

              а) 20,5         б) -23,5       в) 23,5           г)22,5

 

5. Дзель лікаў  -3,6 : (-1,8)  роўна   

              а) -0,2         б) 2              в)-0,5            г) 0,5

 

6. Рашэннем ураўнення  х+3,8 =-12,7 з’яўляецца лік 

              а) 16,5         б)-16,5         в) 1,1           г) -1,1

 

7. Рашэннем ураўнення  7,1: у = -0,71 з’яўляецца лік

                а) 100        б) -10            в) -100         г) -0,1

 

8. Значэнне выразу  -4,04 · 1,5+ 3,2:0,8 роўна

           а) -2,06      б) 10,6          в)10,06         г)-10,06.

 

Тэст

1. Значэнне сумы -5,4+(-3,5) роўна 

              а) 8,9           б)  1,9          в) -8,9         г)-1,9.

 

2. Значэнне сумы 4,6+(-2,2) роўна  

              а) 6,8          б)  2,4          в) -2,4          г)-6,8

 

3. Выканайце адніманне -2,6-(-1,4)    

              а) -4            б) -1,2         в) 1,2            г) 4

 

4. Здабытак  -4,1 · (-5)  роўны     

              а) 20,5         б) -23,5       в) 23,5           г)22,5

 

5. Дзель лікаў  -3,6 : (-1,8)  роўна   

              а) -0,2         б) 2              в)-0,5            г) 0,5

 

6. Рашэннем ураўнення  х+3,8 =-12,7 з’яўляецца лік 

              а) 16,5         б)-16,5         в) 1,1           г) -1,1

 

7. Рашэннем ураўнення  7,1: у = -0,71 з’яўляецца лік

                а) 100        б) -10            в) -100         г) -0,1

 

8. Значэнне выразу  -4,04 · 1,5+ 3,2:0,8 роўна

           а) -2,06      б) 10,6          в)10,06         г)-10,06.

 

А

Э

І

Р

Х

75

25

-

+

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.